روانشناسی شخصیت
رابطه تعامل والد-فرزند با گرایش به تفکر انتقادی: نقش میانجی انعطاف‌پذیری شناختی

امیر حسین مرادی؛ معصومه ملکی پیربازاری؛ میلاد سبزه آرای لنگرودی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.22034/jmp.2024.453378.1100

چکیده
    هدف: تفکر انتقادی به عنوان یک مهارت برای زندگی به ویژه برای یادگیری در دانش‌آموزان اهمیت بسیار زیادی دارد. پژوهش حاضر با هدف تعیین مدل علّی رابطه تعامل والد-فرزند با گرایش به تفکر انتقادی با نقش میانجی انعطاف‌پذیری شناختی انجام شده است. روش: طرح پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی به روش مدل‌یابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری ...  بیشتر